12 rokov po celom slovensku, predali sme tisicky nehnutelnosti.

Vyhľadávanie

Typ inzerátu
Potvrdiť výber
Nehnuteľnosti
Potvrdiť výber
Počet izieb
Potvrdiť výber
Lokalita
Potvrdiť výber

3d-prehliadka-nehnutelnosti.png

odhad-ceny-nehnutelnosti.png

14-rokov-na-slovensku-archeus-uvodny-banner15pobociek.png

ponuky-na-pracu-realitny-makler-archeus-reality.png

hypotekarne-poradenstvo-pri-kupe-nehnutelnosti-archeus-reality.png

exkluzivny-archeus-ucet-sledovanie-predaja-nehnutelnosti-archeus-reality.png

Franchisingovým podnikaním sa šetria náklady, podčiarkuje Rastislav Štalmach

Banner_caste otazky_franchising.jpg

31.05.2016 00:00 - Čítané 1759x

Celkové povedomie o fungovaní franchisingového systému v realitách je dosť nízke napriek tomu, že na Slovensku funguje takmer sto realitných kancelárií už 10 rokov. O franchisingu v realitách sme hovorili s Ing. Rastislavom Štalmachom zo siete realitných kancelárií ARCHEUS.

Má  franchising v realitách nejakú históriu?

Vo svete funguje systém franchisingu zastrešujúci realitné kancelárie viac ako 40 rokov a neustále rastie. V USA a západnej Európe je to najobľúbenejší systém podnikania v realitách. Pred dvomi rokmi som sa stretol v San Franciscu na najväčšej realitnej konferencii s maklérom jednej siete pôvodom z Čiech. Volal sa Ray, realitným maklérom bol už 18 rokov a s úžasom na mňa pozeral, keď som mu vysvetľoval, že budujem na Slovensku franchisingovú sieť. V týchto krajinách je veľmi zriedkavé, aby niekto rozbiehal takúto sieť realitných kancelárií. Stálo by ho to obrovské množstvo financií s neistým výsledkom. Trh je už dávno rozdelený a obsadený veľkými sieťami. U nás to prichádza pomalšie, ale každým rokom rastie trhový podiel sieťových realitných kancelárií.

 

Aká je znalosť franchisingu v tomto segmente na Slovensku?

Celkové povedomie o fungovaní franchisingového systému v realitách je dosť nízke napriek tomu, že na Slovensku funguje takmer sto realitných kancelárií už 10 rokov. Väčšina nových majiteľov realitných kancelárií chce budovať svoju značku, ale neuvedomujú si, že trh je už v dnešnej dobe značne presýtený a väčšina z nich „zapadne“ do priemeru alebo skončí.  V posledných mesiacoch však badať nárast vstupu do franchisingu aj „staré“ realitné kancelárie (na trhu 20 rokov), ktoré si začínajú uvedomovať prínos.

 

Je franchising pre realitné kancelárie vôbec zaujímavý? Ak áno, čím?

Zaujímavý je hlavne pre tých, ktorí sú na začiatku alebo stratili iskru a potrebujú podporu systému, nových skúseností a aktuálnych trendov pri budovaní tímu realitných maklérov a sprostredkovaní predaja a kúpy nehnuteľnosti. Dôležitý je aj prínos IT systémov (intranetu), ktorý viac ako 90 % realitných kancelárií na Slovenskú nemá alebo si to nemôže dovoliť vyvíjať.

  

Aké sú rozdiely medzi založením si vlastnej a franchisingovej realitnej kancelárie?

Hlavným rozdielom je, že budúci majiteľ licencie dostane niekoľkoročné skúsenosti a môže prakticky zo dňa na deň začať zarábať za veľmi nízky poplatok. Je to tým, že franšízor poskytne celý systém (webstránku, intranet, nábor nových maklérov - ako ich motivovať, ako získavať nehnuteľnosti do ponuky a pod...). Taktiež mu poskytne známu značku, ktorú už klienti poznajú. Je členom NARKS (Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska) a z toho pramení aj kvalita práce a neustále školenia a vzdelávanie. Naproti tomu, začínajúci majiteľ si musí všetko „vybehať a vymyslieť“ sám a otázne je, kedy sa dostane do zisku a či vôbec „prežije“.  

 

Podľa čoho si vybrať realitnú franšízu?

Dnes už je bežné, že si človek vyberá služby a spolupracovníkov podľa referencií. Kúpa licencie je na dlhšie obdobie (5 – 10 rokov) a preto si treba partnera vybrať dôkladne a hlavne zistiť, ako sú spokojní ostatní franšízori. Ako sa im spolupracuje s inými pobočkami a akú majú podporu z centrály a majiteľa. Taktiež je dôležitá výška poplatkov.

 

Je možné ušetriť na spoločných nákladoch?

To je ďalšie dôležitá výhoda franchisingu. Mnohé konkrétne investície sa riešia zo spoločného „balíka“ a tým sú mnohonásobné lacnejšie, ako keby si to každá kancelária robila sama napr. spoločná inzercia na realitných portáloch, akákoľvek iná reklama či už na internete alebo v tlačenej podobe, rôzne marketingové materiály, webová stránka, IT technológie, právne služby a hypotekárne poradenstvo. U nás je všetko pod jednou strechou od nafotenia nehnuteľnosti až po odovzdanie novému majiteľovi.  Pri samostatnej realitnej kancelárii mimo franšízy to nie je možné zvládnuť v takomto rozsahu ani finančne ani personálne.

 

Aké požiadavky je potrebné spĺňať, aby sa niekto stal majiteľom franchisingovej licencie?

Hlavne treba chcieť niečo budovať a vytvárať dlhodobo. Dôležité je, aby si potenciálny majiteľ licencie uvedomil, že je to podnikanie. Aj napriek tomu, že dostane všetko potrebné k rozbehu a správnemu fungovaniu, samo to fungovať nebude. Stále je potrebné sa tomu venovať na plný úväzok. Nevymýšľať niečo, čo už je vymyslené, ale poučiť sa z chýb predchodcov a robiť tie správne veci. A hlavne čo najviac efektívne.

 

Autor: Ing. Rastislav Štalmach

Návrat na výpis
OK, súhlasím

Na zlepšenie našich služieb používame cookies.

O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať na stránke: Cookies politika.